Riwayat hidup selipar..

Assalamualaikum. 

Satu pagi yang indah, aku berjalan dengan langkah yang pantas menuju ke kelas yang agak jauh. dengan berjalan pantas dan memintas sesiapa sahaja yang berjalan lambat dihadapanku, aku selamat tiba di kelas setelah 10 minit berjalan kaki.. 

Akan tetapi, sesuatu peristiwa menimpaku sewaktu perjalanan menuju ke kelas. sewaktu dalam perjalanan, selipar yang aku pakai putus. :'( 

Di luar pintu bilik aku ni, tersusun 4 selipar, dan 1 kasut.. dalam rak bawah katil, ada 2 selipar.. ketujuh-tujuhnya sudah rosak.. :( 

Ya, selipar yang aku pakai ke kelas itu lah yang tinggal untuk harapan aku menghadapi hari-hari yang mendatang, setelah selipar2 sebelum ni putus, tapi sayang.. dia pun join sekali dengan kawan-kawan dia.. salah aku jugak sebab letak dorang ni bersebelah, kan dah berkawan.. sehidup semati lah katakan.. hmm.. 

Sabtu yang lepas, aku pegi kedai, beli sandal baru, yang berharga 40.. :'( sesudah beli, hantar ke tukang jahit.. katanya.. TAHAN DUA TAHUN kalo jahit! so.. kita tunggu dan lihat.. juga cermat.. 

p/s : aku taktau kenapa kaki aku ni ganas betul.. :-/ kalo putus lagi, aku pakai selipar domo aku tu ke kelas pasni.. so plis, si hitam manis berkain oren, bertahan untuk setahun pun jadi lahh.. 

Comments

  1. Selipar domo yg slalu pakai dalam bilik tu ke? Mcm korea2 gitu? Hihi.. Aku penah pakai selipar jepun pegi sekolah sbb malas pakai kasut -_-

    ReplyDelete
  2. selipar tu dah sampai masa dia da tu.
    bagi hint suruh beli yang baru :)

    ReplyDelete
  3. jgn la pakai selipar tu.. konfem tahan lama.. kekeke..

    ReplyDelete
  4. Jaga selipar baik2 ya sis...haha.
    samalah kak, klu pkai selipar kejap jak rosaklah, putus.. sllu abg marah...kihkih

    ReplyDelete
  5. belajar pakai kasut la emma...

    huhuhu

    ReplyDelete
  6. kalau jahit memang tahan lagi lama.
    semoga selipar baru dapat bertahan lama.

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Arabic broken..

Kisah duka JPJ ku..

Hi