Birthday Party..

Assalamualaikum.

Aku baru ja balik dari perjalanan jauh hari ahad lepas, tak lah jauh sangat, tapi boleh dikira musafir lah memandangkan lebih dua marhalah. jauh ke mana? ke area-area sana. itu nanti aku cerita. apa yang aku mo cerita pasal cerita ahad lepas jugak, tapi time waktu malam. 

petang tu abis kelas kul 3 lebih, aku join dua orang kawan aku tuk beli barang-barang tuk jamuan malam tu, destinasi yang dituju mulanya GIANT, tapi memandangkan risau harga mahal, kami tukar destinasi ke MYDIN. bab-bab beli bahan masakan tuk dicampak ke dalam rice cooker aku serahkan kepada ain and mai. kerja aku cuma mengiyakan ataupun menambah apa yang kurang, takpun melebihkan bahan. hehe. 

so, bila habis beli-beli, kami menuju ke kedai dua ringgit, tuk beli belon. cadangnya nak beli topi tuk party tu, tapi takda pulak. eh topi eh dipanggil? ah lantak la.. pastu kami ke kedai ZIQ BAKERY tuk beli kek. kami dah cadang, eh bukan cadang.. aku dah cakap dekat dorang aku taknak kek coklat yang biasa tu. bosan dah aku makan kek tu. dari sejak tahun fes, asyik kek tu ja. ni tahun ketiga ni, kita kena tukar kek kita, kek yang lebih special! hehe.. jadi, untuk itu, kami telah memilih kek tiramisu.yang berharga rm34.. tapi memandangkan boleh guna kad siswa, boleh lah kurang sikit dalam 3 ringgit.. 

balik tu, kemas-kemas bilik tv tingkat 4, mop lantai.. pastu, tiup belon.. ok, tiup belon aku surrender. aku serahkan kerja tu dekat Mai. aku tak mampu. satu ja belon aku tiup. tu pn belon yang paling kecik sekali. hahaha! aku lemah tiup belon. :-/ kerja memasak serah ke Ain.. tak susah sangat pun, campak-campak ja ke dalam rice cooker tu.. hohoho.. 

so, ini gambar ke'meriah'an hari tu! 




si tukang masak..

epi lah yang paling meriah sekali.. 

ha.. yang tu sorang orang kedah.. petang tu sempat lagi aku gaduh ngan dia kat wechat.. banyak tanya betul. haha! 

kaka ephie n mai.. tua sudah kamu kan.. aku masih lagi adik. haha

budak ni masih nda puas hati sebab gambar dia nda banyak. maka, gambar dia lah yang paling banyak di handphone aku ni. -_- 
haihh lapar balik tengok benda ni.. steambot special.. hehe! 

kami kenal di Unisza, kecuali min, kenal di smakk.. epi n mai pulak kawan sekolah jugak dulu, walaupun kami baru kenal, tapi kami bebas bercerita apa saja. umpama kami dah kenal lama. kami tidak sekelas, macam aku ngan ephie.. aku pun tak ingat bila masa aku rapat ngan ephie.. mai, min n anis.. kos usuluddin, jumpa dorang pun jarang, satu sem boleh dibilang berapa kali jumpa.. ain, kos Ben.. english, ngan dia lagi lah jarang jumpa.. sebab bukan satu fakulti.. walaupun jarang jumpa, tapi hubungan kami dah macam adik beradik. bebas. cumaa, kalo mai and epi jumpa, mula lah bercerita pasal kawan-kawan sekolah dorang, sampai kami yang lain ni mo masuk line pun, nda boleh sebab teda point. -_- 

p/s : ajak fatma haritu, tapi biasa lah jawapan dia.. :-P 
p/s II : arini aku malas sangat. aihhh 

Comments

  1. semua ema serah pada org hehe tiup belon masak hehe part ema cuma pilih flavour kek jer heheeheheheh

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Arabic broken..

Kisah duka JPJ ku..

Hi