Jarang keluar..

Assalamualaikum.

baru aku perasan kat post sebelum ni, perasan ja aku semester 6, maka baru habis kuliah semester 5.. Hehehe.. sem depan baru semester 6! sem ni semester 5.. Hee! 

beberapa ari lepas, aku keluar malam. dalam kul 9. bila aku siap-siap. roomate aku tanya nak ke mana. so aku jawap lah nak kuar makan. 

dia terkejut. pelik. benda rare katanya. sebabnya dia kata jarang aku keluar malam lagi-lagi nak keluar makan semata-mata. 

macam budak baek ja kan aku. hahaha! 

sem ni memang, aku taktau lah kenapa. aku jarang keluar. cerita dengan epi, epi pun cakap gitu jugak. sem ni memang kami jarang keluar, lepak-lepak. santai makan kfc sampai tersandar kekenyangan. makan big apple. lepak tepi pantai. buang masa round mydin dan giant. benda tu tak terjadi sem ni. if pegi mydin pun, beli barang laju-laju.. tiada masa belek-belek barang lama-lama.

time jumpa malam tu, kami diskas lah benda ni. haha! kami pun pelik kenapa begitu terjadi.. masa takda? tak jugak. slalu free ja. 

2 hari kemudian, kami kuar minum petang plak, ajak sorang kawan laki. yang memang kami biasa. budak sarawak. festime sem ni kuar ngan dia. dan yg laen tu time kuar mkn malam aritu. slalu aku ngan epi ja. 

dari awal sem aritu kami rancang nak keluar, tapi taktau ke mana dan bila.. skang, akhir sem dah.. kena postponed ke sem depan lah jawapnya.. 

p/s : aku cek-cek kewangan aku kan, sem ni aku jimat dalam rm500 jugak tau.. sebab tiket tu festime aku gna duit sendiri.. hohoho.. kalo dlu, tiket kakak aku yang belikan, pastu akhir sem aku mesti mntak duit.. dengan mengurangkan aktiviti enjoy, nampaknya dapat menjimatkan duit.. ohhhoo.. 

Comments

  1. wow! banyak jimat tu dalam rm500... pandai juga save budget...hihik..
    tapi mmg lah sis, kak klu jarang keluar jalan2 mmg save budget..masalahnya kaki gatal jak mo jln klu time cuti2... boringg ooo duk rumah...haha

    ReplyDelete
  2. banyak dapat jimat....... kira ok la walaupun tak keluar berbaloi :D

    ReplyDelete
  3. pinjam duit 500 tu..!

    kekeke.. yela, sekali keluar makan kfc, dah berapa kan..
    bagus2 jimat..

    rasa bangga kt diri sendiri kan..?

    ReplyDelete
  4. wahhh.. banyaknya jimat.. boleh datang kelantan la macam tu.. kikiki..

    jom aaaa emma.. :)

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Arabic broken..

Kisah duka JPJ ku..

Hi