New journey.

Assalamualaikum..

Sekarang ni dah bulan ke-3 aku di bumi selangor. demi mencari semangat yang hilang, ku bulatkan tekad untuk mencuba sesuatu yang lari jauh dari bidang yang aku belajar sewaktu degree dulu. 

Uniknya, bila lagi mo dapat pengalaman sebegini kalau bukan join kursus ni. 

Aku jumpa banyak jenis orang.. customer yang baik hati manis muka, customer yang muka kerek macam mo kena sepak, customer yang suara slow terpaksa buka telinga luas-luas, customer yang marah sebab order lambat siap.. 

Aku bersyukur jugak dapat staff yang baik, yang dengar kata, tapi kadang nda dengar kata.. yang boleh disuruh bersihkan itu ini.. yang kadang sopan tapi kadang macam kurang ajar.. nasib boleh disepak sebab adik-adik.. tapi banyak jugak aku belajar dari dorang, sebab dorang kerja dah lama.. so banyak benda yang dorang tau.. sepatutnya dorang yang jadi manager, bukan aku.. hmmm.. 

Kerja senang kalau tau flow.. kerja susah kalau xtau and malas belajar.. semua kerja pun sama kan.. aku ada satu test lagi tuk lepaskan diri dari jadi manager in training ni.. semoga berjaya lah hendaknya.. boring jadi bayang-bayang manager ni.. 

hari ni cutii, ntah mo buat apa (=_=) kbai.





Comments

Popular posts from this blog

Arabic broken..

Kisah duka JPJ ku..

Hi